Satan i gatan vad jag är trött!!!

Tårarna rinner över idag och jag är alldeles matt i hela kroppen. Det här är inte roligt mer... Jag har svullnat så det sticker i händer och fötter, det blöder när jag borstar tänderna och det enda jag vill är att ligga i soffan... Jag känner mig som världens sämsta mamma, leker en stund lite halvhjärtat tills tårarna stiger i ögonen. Får frågan varför jag gråter när jag är trött? Vad svarar man på det till sin treåring? Jag funderar på dagis, tog för givet att mini skulle vara här nu och lillstrumpan skulle komma in i sin storasysterroll lugnt och fint. Men så är ju icke fallet. Just nu leker hon bra själv intill mig med sin håv och dockor. Jag har frågat om hon vill till dagis idag, men nej, bara om jag följer med... Så det känns som att det är för min skull då hon trivs med att gå här hemma och dega runt- men kan inte låta bli att få dåligt samvete över en inte alltför stimulerande vardag. Men jag har ju aldrig gått på dagis och klarat mig bra ändå-trots att mamma var gravid en period och säkert lipade hon med! Innerst inne vet jag att en ledig månad med en trött mamma inte är någon katastrof-och särskilt inte när det månaden innehållit både jul, nyår, kalas och en massa annat! Det är ju bara det att jag är så äckligt trött just nu!!! Förskoleplanen var att hon efter "lärakänna"perioden skulle vara med på uteleken medan jag tog en promenad eller så, nu i RS perioden för att sedan börja sitt 15timmarsliv framåt mars någon gång. Men det är ju svårt att planera när man inte vet hur livet blir, eller vad fröken själv vill! Vi får se hur det blir helt enkelt! Vilket svammelinlägg det blev. Nu måste jag torka tårarna och hjälpa till att byta blöja på dockan!

#1 - - mormor Annika:

Lipar du idag, så kommer bäbis i morgon om du är lik din mor!!Ja var alltid så "gråtig" o uppgivet slut dagen innan ni föddes. Precis som hormonerna innan mens gör att man blir extra känslig.En liten "färdknäpp" på de så "vips" så är du tvåbarns-mor!! kram

#2 - - mammaV:

Finaste, här får du en kram!!

#3 - - AnnaPanna:

Kämpa på! Om du har tur ligger du och kämpar ut näsen i detta ögonblick. Annars är det inte långt kvar. Gick ju en vecka över med Selma och det var sjukt tufft, men det gick.. och hon kom till slut:) Glöm inte att andas vännen! Pöss!

#4 - - britta bloggar:

Hoppas du känner dig piggare snart! Du är välrdnes bästa mamma, glöm inte det!

#5 - - jossan:

Tyvärr är det inget kämpande här än... Ja, att gå över är inget kul- trodde inte att jag skulle uppfatta det som så tufft då jag verkligen velat gå tiden ut den här gången! Mamma, vilket råd du ger din dotter... Blir ju nästan generad. Här orkar inte göra nåt för att dra igång det... Hoppas att naturen fattar själv att det är klart nu:-/

#6 - - Mamma M:

Jag vet precis hur det känns med krämpor och dåligt samvete, och hur uppgivenheten präglar hela dagarna. Men snart så är det bortblåst och livet leker igen:) Vila mycket, läs en bra tidning i soffan, käka något gott och tänk att man behöver inte alltid vara helt hundra, det går liksom inte på slutet när orken tryter. Lycka till!