Couscous smothie a la´ Signe

Hallonbusken har ger oss äntligen bär för iår! Supersent på grund av den svala sommaren, men nu så!
 
Jag har någon gång köpt den där smothien, Ella´s kitchen, perfekt mellanmål, men desvärre ett överpris som heter duga! Så sagt och tänkt gjorde jag nu en egen mellanmålssmothie, "couscous smothie" till lillhönan.
 
 
Så här gör du:
 
◊ 2 bananer
◊ 2 äpplen
◊ 2 dl hallon
◊ 4 msk turkisk yoghurt
 
→ mixa med mixerstav
 
◊ 2 dl ekologisk couscous som rörs ner i smothien!
 
 
Det blev i slutändan sex stycken mellanmål (små burkar)! Couscousen kan ju bytas ut med ris eller något annat (eller tas bort), eller mixa ifall man vill ha en helt slät smothie.
#1 - - Alfva:

Har du sett de återanvändbara såna förpakningarna som Ellas kitchen har? Säljs i 20-pack och verkar helt grymma! Ska nog köpa såna själv till eftermiddagssmoothies osv att ha med sig. Perfekt ju! Burkar däremot är jag inget fan av...

#2 - - J:

Har du tillagat couscousen innan eller är den okokt?

Svar: Den är kokt, i o m att den ska i kall vätska tror jag inte den blir mjuk annars?
Josefine

#3 - - J:

Haha nä, det var precis det jag tänkte! Stod bara inte någonstans i inlägget att den är kokt så det var därför jag frågade ;)

#4 - - J:

Haha näe, det var precis det jag tänkte! Det vara bara för att det inte stod någonstans i inlägget som jag frågade för säkerhets skull ;)

Svar: Hade jag missat det;-) men för madame här var nog grekisk yoghurt lite väl syrlig, men vet inte om det finns "vanlig" som är så "fet"? Den går ner, men hade nog uppskattats om den var mer neutral eller söt;-)
Josefine

#5 - - J:

Haha ingen fara ;) Hmm, jag har ingen aning om det finns sådan yoghurt. Om inte kanske du kan testa att ha i kesella eller lätt créme fraiche istället? Vet inte om det funkar, men de är nog inte lika syrliga i alla fall :)

Svar: Tack för tipsen-ska testas:-)
Josefine