Signe, Utvecklingsstadium första tanden, krypställning, sömnbrist, trött småbarnsförälder, utvilad småbarnsförälder

Tre sovnätter och så en liten tand på uppfart!

 
Vi bjöds på tre helbra nätter- nytt liv tänkte jag på en gång och började skryta hej vilt över hur bra vi fick sova nu när lillan började äta mer fast föda... Jag skulle helt enkelt varit tyst:-/ för i samma veva var vi visst tillbaka till ruta två, ruta ett är att prompt tutta sig till sömns, och det behövs inte längre utan hon nöjer sig med att bli arg som ett bi i någon minut och sedan somna om med napp och vaggning på min arm...Så åt gjorde hon bara vid två och sex (helt okej bra tycker jag) Men däremellan vaknade hon nog tre gånger, ena gången för att stå i krypställning... För det är det senaste, att krypa lite! Det är klart att det händer väl galet mycket i henne just hela tiden- med den racerutvecklingen hon utvecklas i...
 
Men jag trodde ju på en ny, utvilad era. En period som utvilad småbarnsförälder- för visst finns dom har jag hört?! Att inte behöva vakna varje timma för att söva om utan mest bara mata en eller två gånger- för det är faktiskt helt okej, det orkar man definitivt göra! Men den där ständiga huvudvärken är jag så trött på...Men hon har hoppat över sin vakentimma som hon haft sedan hon föddes- den är borta sedan några veckor tillbaka!
 
Danne upptäckte hennes första lilla tand igårkväll, och imorse kände jag den så nu är det ett faktum att våran lilla tjej snart har små bissingar i munnen;) Kanske också ställer till det lite? Och så är det det där att hon sover dåligt när det är varmt, och inatt var jag varm, och vi sover ju som två siamestvillingar- för nära ska det ju va´. Tycker både hon och jag... Men får kanske försöka flytta ifrån henne lite när hon somnat, så  hon får eget täcke åtmnstone. Men det är ju så galet mysigt att krypa ner till henne på kvällarna- jag blir ju alldeles varm i kroppen och förälskelsen bara sköljer över mig, för denna underbara lilla varelse är så underbart underbar hon:)
 
Nu ska jag ta den lilla klagomuren som tröttnat på att sitta i gungan;) Det är sommar ute idag med- det gör ju hela tröttheten ett snäpp piggare!
#1 - - Alfva:

Jag hoppas verkligen inte att E är det minsta lik sin storasyster när det kommer till tänderna, för då lär vi ha sömnlöshet framför oss. Men nej, man ska aldrig skryta om det där med sömnen.. ;) Aldrig. Haha.

#2 - - Mamma till 4:

Underbar bild!
Sommar här också! Såå fantastiskt det är!:)
Kram kram på er fina♥