Promenad runt sjön och sockerkaka-utan ägg

     
                                 
Idag har vi haft en mycket lugnare tillvaro:) Tanken imorse var egentligen att jag skulle ta en snabb och svettig runda runt sjön och Malva skulle hjälpa Danne med veden. Men tanken stämmer ju inte alltid med verkligeheten så för att slippa tårar och för att se om det fungerade så fick det bli så att Lillstrumpan följde med mig på ståbrädan- vilket gick jättebra! Men tid tog det,  två timmar- men det är bra för flåset att dra 17kg+6kg+ vagn;) Och tänk vad spännande rundan helt plötsligt blev när vi skulle "gena" genom skogen och upptäcka stubbar, picknickställen, bark och granar. Ut kom vi med en massa pinnar- långa pinnar- som jag skulle hålla samtidigt som jag puttade vagnen med Signe i och Malva på;)

Väl hemma kom vi på idén att vi kunde baka sockerkaka. Jag bakar ju inte speciellt ofta men sockerkaka tänkte jag att jag skulle klarar av med en liten hjälpreda och en liten bebis på magen... Men då var ju självklart äggen slut här hemma, men jag hittade ett recept utan- så vi får se hur den smakar?! Väl färdigbakade hade Signeliten somnat, så nu ligger hon och snuffar i vagnen med sin gosefilt, iklädd en jättemysig (alfons och-) milla onepiece som jag fick av mina jobbarkompisar när hon var i magen, i strlk 68!
#1 - - Maja:

Barn one pieces är så smidiga.