Marknadsbesök och slingor



Jag satt ensam på salongen, alltså ensam i bemärkningen att min mamma hade båda tjejerna, för det var ju fler folk på Hårfin;) Jag kan inte säga annat än att jag var lite nervös för att lämna lillskrutt med gröten första gången så länge, skulle hon klara av att äta med storasyrran och mormor medan jag satt och blev bortskämd hos frissan?! Men det gick så bra så;) Jag matade henne innan med både pasta/majs purén och ammade henne, sedan hade hon somnat ganska snabbt och sov bort tre timmar, mormor fick lyfta över henne i bilbarnstolen när dom skulle åka för att hämta mig! Så smidigt så, duktiga lilla bebis- och duktiga mamma/mormor♥

Så med nya slingor i håret (fem månader sedan sist!!! Har aldrig väntat så länge tror jag...) så begav sig tre generationer vidare till marknaden:) Malva var såå trött efter två sena kvällar men hon piggnade till när det blev ponnyridning, musik, ballongköp, studsmattehopp, tågåkning och allmän marknadskänsla! Jag älskar det:) Vädret var tiptop, kunde inte bli bättre, Signe hon satt nöjd i bärselen, vaken för det mesta men somnade lite emellanåt, Malvas trötta långa ben fick böka sig ner i lillasysters vagn- där hon somnade efter tivolibesöket;) Marknadsfalafeln smakade kanon likaså fikat- det blev en kompromiss där då jag tycker att man äter ståendes från matstånden när det finns möjlighet och min mamma ville till sitt favoritfik;)

Det blev inte så värst mycket häng och fynd i marknadsstånden med två små barn, men marknadskänsla fick vi ändå tycker jag- och det var det jag var ute efter! En mycket fin fredag alltså♥

#1 - - Sandra - mamma till 4:

Fina ni är!

Mysigt med marknad:)

Hoppas ni har en fin lördag!

Kram.