Förskolan och träning

Idag är Malva på förskolan, första gången på fyra veckor... Det började med höstlovet sedan fortsatte ledigheten med att vi vände i dörren på grund av kräksjukan- som sedan har fortsatt tills nu! Så vi tackade nej till kräksjuka och fick till på köpet även fyra snorfria och feberfria veckor. Trots att hon träffar barn från i princip alla förskolor i samhället genom kompisar, musiklekis och gympan. Det är då jag egentligen vill strunta i all denna "galenskap" att våra barn ska vara där när vi inte behöver. Det är ju inte så att hon inte har lekt och utvecklats under den här månaden för hon träffar nog barn så gott som alla dagar hon vill och orkar!
 
Jaja, jag är inte tillräckligt stark för att stå emot när "alla andra" är där. För visst, hon har ju jätteroligt och hon vill ju gå. Men det är själva grejen jag är lite smått irriterad på. Men nu är ju "alla andra" där, så även mitt barn.
 
Danne jobbar 15-23 hela veckan, så när jag hade lämnat Malva på förskolan så åkte jag till gymet! (Gratiskort i en månad av Vickan- så bäst att passa på att utnyttja det och komma in i tänket!) För vad jag älskar det- jag tycker att det är så roligt! Jag har inte gymat sedan jag blev gravid med Malva, fem årsedan sådär. Och jag gillade det då med, men sedan har jag varit lite i en tröttdvala och inte orkat, men lillasyster sover ju bättre än vad Malva gjorde under flera års tid, så nu känner jag att jag har lite mer energi igen. Hoppas att det fortsätter så! Jag tänker att jag nog får satsa på åtminstone ett styrkepass i veckan sedan, efter den här månaden då när jag ska satsa på att vara där ofta! Imorse var det jag och tio pensionärer. I lördags var det jag och Vickan som var där;)
 
 
Men imorgon blir det pepparkaksbak med mammagänget istället. Mysigt!
 
Och så funderar jag på att hänga upp stjärnor i fönstret och lyssna på julmusik? Jag som inte haft någon julfeeling alls innan... Men det hänger nog ihop med att jag efter några "ångest- veckor" där jag känt att jag borde ringa till skolan och se om dom har några dagar i veckan till mig beslutat mig (oss) för att jag väntar några månader... Jag ÄR inte redo ännu, jag känner det i hela mitt sinne. Så, jag stannar hemma lite till med våra tjejer.
 
Och då är julen välkommen- så länge den inte innebär att jag ska börja jobba (lite lite) efter jullovet. För, lärare som jag är, räknar jag mitt liv i terminer och lov minsann;)