Den där fyraåringen...

Trots den gångna natten så gick hon igenom fyraårskontrollen utan problem. Hon fick pärla, berätta färger, räkna, gå balansgång, testa hörsel och syn och pussla lite medans jag frågade om lite råd hur jag ska hantera allt detta tvångsaktiga "kan-själv" och den förbaskade envisheten (vem kan hon ha fått den av? Tyvärr retar den gallfeber på mig då jag nog är precis likadan innerst inne, men jag har fått finslipa den med tidens gång så att säga...). Vi gjorde ganska rätt, oftast, det är ingen idé att argumentera med en fyra-åring...  Men jag måste erkänna att jag emellanåt sjunker till precis samma nivå som hon som har rätt att befinna sig på den nivån, särskilt sådana här dagar när jag är galet trött!
 
 
 Lillasyster höll vi vakna tills vi gick ut därifrån- efter tolv hon som brukar sova vid tio. Bra där! Precis när jag gick ut därifrån så ringde rektorn och frågade om jag kunde hoppa in imorgon. Lite ställd blev jag då jag inte räknat med att jobba en dag innan årsskiftet. Men (som tur var) kunde jag inte den dagen. Jag tror inte att jag skulle reda ut det i tröttdimman som jag just nu befinner mig i... Jag får ju andas och räkna till tio hur många gånger som helst varje dag för att reda ut hemmalivet! Men efter nyår är det säkert anorlunda... Eller?
 
När vi kom hem passade vi på att skriva färdigt kalasinbjudningarna, några är utdelade och dom som är kvar måste vi få iväg ganska snart... Malva kämpade på med alla namnen och jag fick handskriva nio inbjudningar då patronerna var slut i datorn! Men även det klarade hon bra- varför är vuxna mer påverkade av trötthet än barn? Jag fattar inget... Nä, nu ska jag lägga mig och vila lite på soffan bredvid Malva innan Signe vaknar. Vi får äta lite banan tills jag finner lusten till att fixa lunchen. Blev ju en sen frukost.
 
 
 
 
 
#1 - - Karin - Om livet i linoleumheaven:

SV: jag imponeras över hur man ens kan räkna ut det där :P