måndag och sjukstuga

Frisk höstluft, blå himmel, sol, en gul/orange värld. Men det blev ingen promenad efter lämning på förskolan ändå, då jag frös som en tok inatt och vaknade med en kropp som känns helt mörbultad, en hals som är omöjlig att förtränga och ett huvud som dunkar. Mannen min han är hemma från jobbet av samma orsak och lillasysters ögon fick jag skölja med vatten så att ögonfransarna skulle slippa vara en hård klump. Så tre av fyra kunde mått bättre. Håller tummarna för att Malva slipper undan! Hon var glad som en lärka när jag väckte henne, somnade kvart över sju igårkväll... så med nalle och gos knallade hon in till dagis tillsammans med lilla kompisen M som mötte upp henne så fort hon steg innanför dörren! Nu ska jag vila med Signe!
#1 - - Alfva - nu även med Barnprylsbloggen:

Åh fy, det är lite samma här fast än så länge bara jag som är drabbad. Tyvärr infaller det på en dag när jag har Lilla A hemma också, så det där med att vila finns ju inte riktigt på stjärnhimlen, men lite ipren och det ska väl gå ändå!