What´s going on?!

... Jag har ingen aning om vad som händer med Signe. Hon sover GALET lite just nu! Efter att ha somnat vid halvtio igår tänkte jag att jag åtminstone skulle få sova till sex? Men nej, vid fyra var hon vaken i två timmar. "Men nu får jag väl sova många timmar" tänkte jag innan jag somnade om. Halv åtta var det på't igen... Men då fick Danne ta över så att jag fick en timma till innan det var dags att röja undan lite så att hemmet var respektabelt innan det dundrade in tre mammor och fem barn. Och nej, hon sover inte jättemycket under dagen heller. Hur hon klarar sig på nio timmar per dygn är för mig ett mysterium. Jag måste bli bättre på att somna på stört när lillfisen somnar! För jag klarar mig inte på fem timmar. Den där avslappnande tiden på kvällen får jag fetglömma just nu...
 


Efter mammaträffen så var det till att få i barnen lite köttbullar och makaroner innan vi begav oss iväg till Jönköping och fotografering av Malva till tidningen. Mamma/mormor fick följa med ifall det skulle balla ur med trött lillasyster (och mamma). Om det var lätt att få Malva att skratta. Eller åtminstone le? Nej. Men vi får hoppas att kortet dom väljer var ett utav dom som jag flängde med Signe bakom fotografen så att hon skrattade lite tillgjort åtminstone... Jag antar att jag inte var första mamman som gjorde allt för att få en bra bild till tidningen;-)

Nu, Malva är på gympa, Danne spikar panel och Signe sover en liten slatt så att det inte är "morgon" vid två inatt...

Go'kväll på er!
#1 - - Alfva:

Jag skulle nog kunna klaga på att E sover stört lite också, men vi pratar ju ändå många, många mer timmar per dygn än SIgne (nästan det dubbla ju). Sen att ungen är uppe och väsnas på nätterna blir jag toookig på. På natten sover man!

#2 - - Jossan :

men då låter det ju som en utvecklingsperiod, om båda två sover mindre än vad brukar! S brukar ju sova mindre än E i vanliga fall- bara att det blir så extremt nu.... Håller tummarna för en bra natt- annars skålar vi i en kopp kaffe imonbitti;)