godmorgon

 
Morgonmys med mina fina. Tända ljus och frulle i soffan. Ninni hon har lagt beslag på ljushuset och nåde Malva om hon så bara som tittar på det. Då blir det en arg lillasyster. Tur att storasyster är så förståndig så att hon kan titta på mig och le åt den snart två-årigas beteende, för det mesta iallafall...
 
Jag är lite sugen på att åka in till stan idag. Men får nog vara klok nog att skjuta lite på det suget,  för risken finns att det är lite lätt kaos där idag i jakten på julklappar och annat fix. Men ibland. Om jag får åka själv. Då kan jag tycka om sådant kaos. Att bara få vara en i mängden i myrstacken. Men idag är det julklappsinslagning, matlagning och sådant där som måste göras. Imorgon är första julaftonen med lilla släkten på 25 personer. Dock inte här.
 
Signe far runt här i soffan nu med handen som nyper fast i mitt bröst. Sa precis till på skarpen att det gör ont på mig. Signe som den dramaqueen hon är slänger sig ner i soffan och pustar, stönar och tjurar. "Lilla gumman, så känner jag mig också när dom blir arga på mig." Syskonkärlek när den är som bäst, att ha varandra när mamma är dum!