hotellnatt väntar i Göteborg

Nu är till och med en juljunkie som jag trött på alla julkalas, känner mig som en boll. Helt uppsvälld och illamående. All choklad som jag fått i mig denna julen torde räcka för hela året. Fyra jul-aftnar bidde det i år och vi är nu helt slut hela familjen. Signe vaknade först hos oss, strax innan nie (Rekord! Hurra!), Malva sover fortfarande, henne brukar vi ju väcka men icke idag.
 
För idag ska barnen packa sina väskor för en natt hos mina föräldrar. Signe var glad när hon planerade packning med mormor i telefon igårkväll, tills mormor nämnde att hon skulle sova över för då blev det ett kort och snabbt "Näj". Hon skulle sova med mamma och pappa hon, men icke för de över 120 cm i famljen ska packa sina väskor för en hotellnatt i Göteborg. Bio, ett eller två glas vin och lite mellandagsrea sitter säkert fint, om man förtränger viljan att ligga kvar i soffan med hela familjen... Den där konsten att inte planera all ledighet alltså, träna på den. Men, det blir med all säkerhet jättemysigt när vi väl är iväg! Och Signe tycker nog att livet är ganska bra där i mormor och morfars badkar tillsammans med Malva, fullt med bubblor i och en lekmorfar och en mysmormor att hänga med i dagarna två.
 
För det där att bada är ju storfavoriten! Hon skiner som en sol när hon pratar om badet hos Freja på juldagen! Att det var varmt, att hon fick låna Frejas baddräkt och att hon simmade. 
#1 - - Bloggande 4barnsmamma:

Jag har aldrig testat bada tunna men jag tror verkligen jag skulle gilla det:) Ser härligt ut, fina ni!
Kram.