pyjamas på och godis i magen

Äntligen har jag hunnit med att bara strosa runt i myskläder. Ligga i soffan och se på film med två små sockergryn på vardera arm. Varva ner och må gott. Bara vara. Igår var jag ute och sprang med "fredagspodden" i öronen, första gången på flera månader. Idag har jag alltså träningsvärk, såsom sig bör. Mina nerkämapde kilon kastade sig på mig bara på ett fåtal dagar och jag antar att det tar veckor att få bort dom igen. Viktväktarna körde ett "det tar sekunder för smaken att försvinna men det tar längre tid för kalorierna att ge sig av" eller något i den stilen innan jul. Jag hajar. Men jag kunde inte hålla mig borta från det goda helt enkelt. Nya tag nu alltså! Jag rensade bort rester och godis här igår och när Signe såg att godisskålen var borta frågade hon efter "giiidisch?", "godiset är borta nu" svarade jag vänt, då svartnade blicken och foten stampade i golvet när hennes ordinarie "NÄLLA!" skreks fram. Sorry baby, du har en mamma med världens sämsta karaktär så hela familjen får sota för det. Inget framme alltså... Jag måste kämpa lite till helt enkelt.
 
Göteborg satt fint. Hotell i anslutning till Nordstan, shopping, hålla hand, biomys, indisk mat med indisk öl och rött vin. Och så hotellfrukost med bakisalvedon till frukost. Middagen på resturangen gick på 4.45 kr, istället för 445. Ung och ny servitris på bästa humör, hiskeligt trevligt av henne att nästan bjussa på middagen sådär!
 
Och så hotellnatt av pappa och biobiljetter i julklapp av kommunen. Kallar jag bra helg det.
 
En liten "Ur Malvamun" kommer här med bara för att det kommer så fantastiska grejer från hennes mun nu just nu.
Malva har skrämt Signe med spökljud i sovrummet varpå lillasyster kommer till mig och berättar att hon är rädd. När jag frågar Malva vad som hänt berättar hon det och skrattar sedan lite kärleksfullt
"Hon är ju dum, alltså inte elak utan bara dum i huvudet:)"