selfie

Det där med selfie, jag kan inte låta bli att tycka att det är så fånigt! Vuxna människor som fotar sig själva med ett minspel eller ett stoneface som man egentligen aldrig har. Självgodhet. Vi såg på "Lilla Aktuellt/skola" i fredags i klassen, som alla fredagar. Då var just selfie årets nya ord, och användes många hundra procent fler gånger än året innan. Galet ja. 
 
Imorgon är det ledig onsdag igen, då ska barnen packas in i bilen för att fara på julfika hos en kompis som fortfarande är föräldraledig. Så glad över mina lediga onsdagar så att jag hinner och orkar att träffa mina vänner! Ikväll ska granen kläs, en vecka innan jul, visst blir jag påverkad av instagram där det verkar väldigt vanligt att göra så nu förtiden *ganska-så-traditionell-av-mig-egentligen*, så så får det bli. Barnens lilla gran klädde vi redan i lördags... Men först måste vi vänta in Malva som är på  popcorn-mys-kalas hos grannbarnen!