dagens curling...

...är när man kommer in i sitt barns rum och ser att allt är utrivet! Spel-lådan som dom ville ha ner var i princip upp-och-ner-vänd och varenda liten färgglad groda eller ben till syrsan låg överallt och varje litet kort till alla olika memories låg på hela golvet, vissa stolar låg upp och nervända, doktors-lådan var tömd och likadant med i princip varenda leksak! Och det är här curlingen kommer in "Malva kom in hit lite...", hon kommer in och beklagar och skyller på kompisen. Sure bettan liksom, förklarar sedan att hon faktiskt vill se på doktor Mc Stuffing och det är här det händer, mamman svarar trött "jaja, titta du på Mc Stuffing" och börjar att röja själv- ja eller själv var jag ju knappast, jag hade ju en lillasyster som blev fly förbannad när jag tog alla små spelpjäser från hennes mun eller när jag stoppade ner sprutorna i doktorsväskan...
 
         
                  Varför ser aldrig stökiga barnrum så stökiga ut på bild?
 
Men dagen började faktiskt med ett afrikanskt danspass framför tv:n så att den rultiga mamman blev lika svettig som efter två timmar i bastun, och iom att hon tänkte att det var bättre förbränning innan frukosten så blev hon också så utmattad så att hon mådde illa. Dagens lärdom: Afrikansk dans är kul, men med mat i magen! Sedan skedde det trekvarts kaos då vi skulle göra oss i ordning, få i oss lite frukost (tjejerna fick varsin välling- bekvämaste sättet i denna familjen) och packa in oss i bilen för att komma i tid till tisdagens mammaträff. Malva bryter lätt ihop när det kommer in stress i hennes liv så hon gormar och skriker om allt då, jag blir sur och hotar med att hon får stanna hemma med pappa som jobbar kväll den här veckan, hon skriker ännu mer och jag kör med tigar-metoden istället. Mysig start på dagen liksom... Men vi kom iväg, visserligen försent men vi kom:) Med oss hem fick vi Malvas kompis och efter några timmar även hennes mamma och två småbröder. Drack te och planerade den stora utgången som sker om en månad;)
 
Nu är det lite tv innan kvällsmaten, tjejerna somnar nog tidigt båda två idag (Signe har bara sovit ett långt pass så vi håller tummarna för att hon sover hela natten trots att hon kommer att somna runt åtta istället för vid tio), sedan ska jag slå mig ner i soffan med en stor skål popcorn!