Göteborg. inställt.

Som vanligt. Så himla trist!  Det är samma visa varje gång vi ska till den staden, sist var ju innan jul då vi hade bokat hotellnätter och Jul på Liseberg,  nu var det min lillasyster som hade ordnat examenafest då hon äntligen pluggat klart på högskolan. Men med två febriga små tjejer så blir det till att stanna hemma... Jag antar att Malva fått samma som Signe och att hennes sjuka inte bara berodde på sprutor..? För sprutfeber brukar ju gå över ganska snabbt vilket inte detta gjort. Och som hon gnäller och skriker så har hon nog ont någonstans lilla fialottan. Huvudet fick jag svaret av Malva. Där har hon ont iallafall så antar att det är samma på Signe. Men nu har alvedonen kickat in på den sistnämnda så nu är hon mer sig lik. Malva har feber, huvudvärk och röda ringar runt ögonen så vi får se vart det leder... Hemma blir vi iallafall! 
 
Och att jag i någon slags superanda-mamma ställer mig och exprementerar fram världens mest misslyckade bananpannkaka mitt i huvudvärksskrik var väl inte så rutinerat av mig kan jag nu konstatera, bara att slänga skiten och servera välling till fredagsmat. Tjejerna tackar och bugar.