sportlov och lite bloggsemester

En liten lägesrapport från mig. Bloggtorkan är ett faktum, därmed inte sagt att vi inte har det bra här i vårt lilla residens. Alla är numera friska och krya, stortjejen har lekt i snön och åkt snowracer med grannbarnen, lillasystern och jag har varit ute och powerwalkat utan dess like- för att avsluta med lite snöskottning så att flåset drog igång extra mycket;-) Pappan som har jobbat helg han passade på att sova han medan familjen fick rosor på kinderna!
 
Annars har det varit en väldigt bra helg med drinkafton i fredags ute med forna högskolekompisar,  lugn lördag då jag och tjejerna hängde hos mamma (pappa och Danne jobbade), vi gjorde egna semlor men lata som vi är så hade jag köpt färdiga semlebullar så egentligen var dom bara att fylla och garnera;-) På kvällen bäddade jag ner mig och tjejerna i dubbelsängen och somnade med dom vid halv nio medans melodifestivalen rullade på på tv:n! Igår blev det pannkakslunch på café och teater för mig och Malva, Pettson och Findus, tillsammans med en före detta jobbarkompis till mig,  vi var gravida samtidigt med våra två fyra-åringar så det är lite mysigt att vi fortfarande träffas! Signe hon var hos mormor och morfar under tiden,  en liten tyst madame som hade varit allvarlig och suttit fint och ätit sin middag själv som en liten förlägen dam. Min lilla blygis... Men sedan när jag och Malva dök upp blev hon den vanliga busiga lillasystern igen! 
 
Sportlovsvecka här nu så vi försöker hitta på lite extra roliga aktiviteter då den ju så bra inföll på Dannes lediga vecka! Idag roade hon sig ju själv med snowracer vilket passade bra då hela familjen var vakna ett par timmar inatt för Malvas växtvärk (tror vi det är), och Signe hon gör ju så ganska ofta,  ligger vaken och klämmer på mammas tuttar i några timmar...      Imorgon är det bowling med farmor, farfar och alla kusinerna och så har vi pulka och skridskor framför oss- mitt i allt bakande inför Signes ett-årsgalej! 
 
Livet är alltså väldigt fint nu, och jag njuter av våra underbara tjejer utan att tänka "uppdatering. Uppdatering. " En fin känsla!