tidig morgon med krulltotten

         
                                               Om 15 år?
 
Det blev ju som jag trodde med Signe, hon somnade på min mage när vi nattade Malva strax innan åtta så hon sov vidare när jag la henne i hennes säng. Malva somnade snabbt också, utan en massa "Alfons-fasoner". Alltså en ensamkväll för mig. Och det händer inte ofta vill jag lova! Vi kom ju på att lillfian hoppar över sina vakentimmar mellan 03-05 om hon sover en liten stund på förkvällen för att orka vara uppe till tio-tiden. Så det kör vi på, och det är ju inget "jobbigt" med en liten ett-åring som leker och gosar när vi tittar på tv, blir mer en stund egentid med oss för henne! Några vakentimmar blev det inte inatt, mer att jag somnade efter midnatt och att den där lilla krulltotten vaknade hutlöst tidigt! Fem är mer natt här än morgon... Men Signe har ju liksom nio timmar natt, det vet vi ju om... Och att hon slukade 300 ml välling igårkväll är ju galet...
 
Nu sitter vi uppkrupna i soffan och tittar på "Efter tio", jag i morgonrock och Signe i sina ytterskor och käkar gårdagens popcorn-rester, Malva är hos tandläkaren tillsammans med sin pappa för att kolla att allt ser bra ut efter hennes cykelolycka i höstas. Hon ringde själv till dagis imorse för att berätta att hon blir lite sen; duktiga unge! Signes hår blir bara mer och mer lockigt, så gulligt- får se om det håller i sig i framtiden? 
 
                                                  Morgonens Signe
#1 - - Alfva:

De där lockarna är ju bedårande! Än så länge har E bara lite svintohår, men vi tror kanske att det kommer locka sig en del med (när det blir hår alltså)...

Svar: Jo, vi har varit i Bangkok tidigare och möjligtvis har vi kanske inte rört oss i de kvarteren där just den bilden är alltför synlig (jag klarar det inte heller). Asien överlag är mycket av den varan, kanske är det därför som vi inte riktigt har gillat vissa av resmålen. Fast jag tror inte att man kan blunda för det heller - utan bättre att markera att det inte är OK och att vi inte kommre stötta det genom foundations osv. Den här världen är ju långt ifrån lika "perfekt" som Sverige, men jag tror inte att vi kommer någonstans genom att gömma problemen heller.

Svar: Ja, det är gulligt- även svintohår är gulligt. När man är ett;)
Haha, ja jag vet inte vilka kvarter vi rörde oss i- kanske helt fel "turist- stråk" då vi backpackade;) Och det är ju typ 13 år sedan... (attans vad gammal jag kände mig där!) Det är ju dubbelt, bra att veta hur det ser ut på andra ställen i världen samtidigt som det är galet gött att få befinna sig i sin bubbla! Men ett som är säkert är att det låter som rena drömmen att få vara i thailand i en hel månad:)
Josefine