Värsta bästa backen!!!

 
Vilken vinterdag vi haft, en sådan där som är galet vintrig men som lockar med vår runt hörnet. Jag och Malva tog oss lite ensamtid då Danne och Signe sov på förmiddagen. Med snowracern tog vi premiärturen i bästa backen, 300 m lång och galet rolig!!! Och för att få dagens träning gjord så lät jag dotra min sitta kvar på snowracern när vi skulle upp. Fyra gånger sedan var jag helt slut.
           "Mamma, nu måste vi vila lite det är ju jättejobbigt!" hörde jag därbak...
 
Sedan har vi hängt ute i solen, tankat d-vitamin delux! Jag skottade fram bitar av altanen och plockade fram solstolarna, inte för att det var långa stunder jag fick sitta där, men när jag satt där med slutna ögon så hörde man både vårdroppet av snö som smälter och en massa fågelsång! Så lite vila fick jag efter Signes vakentimmar inatt. Man kan ju säga att jag misslyckats tre av fyra kvällar att hålla henne vaken under Malvas nattning. Så nu har jag fightats med henne för att hon skulle somna under eftermiddagen, vi måste komma på rätt köl igen så att bök-nätterna förblir ett minne blott. För hela jag känner att det finns liksom inget att ta av längre, jag måste få fylla på sömnkontot ett tag nu!
 
 
 
 
Malva hon åkte till mormor och morfar när hennes kompis skulle hem. Ryggsäcken packades med pyjamas, nalle och gos för fredagsmys och övernattning där, Danne slutar om en timma så jag ska be att han köper lite thaimat som vi kan äta i soffan. Och godis, jag är galet sugen på smågodis! Jag har kommit igång med att träna, denna veckan har jag faktiskt tränat 5 av 5 dagar om jag räknar med backen idag, men sötsuget finns ju där konstant!!! Jag får ta och jobba på det när jag känner mig mera utsövd tror jag och fokusera på att jag är duktig som rör på mig. Rör på mig menas alltså att svetten lackar- för annars är det inte värt nåt;)
 
#1 - - Alfva:

Wow - vilken vinterdag! Jag skäms över de få korta perioder vi har varit ute i vinter, men skyller på att vi definitivt inte haft något sånt före!
(Åh herregud sån backe - jag hoppas mamman också hade hjälm på?)