Vardag, träning babblarna, hatten förlag

Afrikanska rytmer och kräksjuka

Imorse fick jag vända i dörren med min dagis-tjej i klänning och flätor i håret, vi möttes nämligen av en fröken som berättade att det var många barn som var hemma och kräktes. Så nej tack. Jag hade föreställt mig en lugn dag med bara jag och den lilla- hon som låter men på ett annat sätt än vad en liten leksugen tjej låter så att säga;) För leka, ja det vill hon gärna göra mest hela tiden så därför är det direktiv hit och direktiv dit om vem som ska vara vem i hennes fantasilekar! Så idag har det blivit mer dans och mindre vika tvätt helt enkelt...
 
 
Nu har den pratiga madamen både vart ute och kommit in med kompisen så jag njuter lite av att slippa vara Lisabeth eller Emil eller Lilla Gubben när dom skrattar och busar inne på hennes rum. Jag och Signe har läst lite om Meckar Mulles hund, röjt undan i köket, mailat till Hatten Förlag om att vi fortfarande inte sett till några Babblar i brevlådan och mailat om intyg om 240 dagar från försäkringskassan. Så check på listan! Och att dom där babblarna inte dykt upp irriterar mig lite för mycket...
 
Men planeringen att köra afrikansk dans på träningsvideon gick igenom trots hemmavarande storasyster när lillstumpan sov i vagnen, med lite "borrbisar" (barbie-dockorna) i soffan så satt min nakenfis till fyra-åring där och lekte, om hon inte dansade bredvid, spelade på trumman till de afrikanska rytmerna eller berättade att jag skulle göra "fjärilen nu mamma, fjärilen!". Men galet svettig blev jag och galet nöjd över mig själv också!
#1 - - Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde:

Skönt att kunna vända!!

Svar: precis!!! kommer ju en dag när man inte kan det längre...
Josefine