sömn Stompalång tut pling sång, babblarna, första låten, hatten förlag

Babblarna- paketet

Det gäller att trotsa den där tröttheten som ligger över mig som en tung dimma. Men idag känns den konstant. Men trots det har jag varit galet effektiv idag och utfört mina "to do´s" på listan jag hade, Sitta i telefonkö till skatteverket, träna (sprang 3 km med broddar på gympadojorna- bra för att vara mig vill jag lova!), beställa namnsmycke till Signes namngivningsfest, leta recept till samma fest och så leka och busa med lillasystern. För jäkla vad go´hon är nu våran lilla busfia:) Äta har jag visst glömt men får sno ihop några pannkakor när jag hämtat på förskolan. Sedan får det nog bli en lugn eftermiddag med den äldsta lilla höna pönan, för några tröttutbrott a la gårdagens full rulle dag orkar jag inte med idag...
                                      
                                  
 
Det var inget paket med på posten idag till Signe. Vi har beställt ett paket med Babblarna-figurer och två böcker om dom från Hatten Förlag. Hon kommer ofta med min telefon och visar att hon vill dansa, och då menar hon Stompalång Tut Pling Sången, hon blir överlycklig bara vi tittar på figurerna;) Att ha storasyskon som redan har spis, bord, kakor, servis, bobbycar, hopphäst, gunghäst och alla klassiska småbarnsprylarna leder ju till att vi kan handla andra grejer till henne. Men Malva har försäkrat sig om att lillasyster måste låna ut dom till henne för hon får minsann låna ut sina saker;) Rätt ska vara rätt!
#1 - - Alfva:

Tänk att Babblarna är så poppis? Här är det numer nästan tradition att lyssna på de där sångerna på morgonen och ingen skulle nog vara gladare än LIlla A om Lillasystern fick ett sånt där paket. Vi ska nog kolla på det i brist på andra vettiga presenter.... :)

Svar: Ja, varenda unge gillar ju dom- vilket koncept!!! Men idag såg jag att man kunde ju köoa bara figurerna, miss! Jaja, böckerna går väl också hem antar jag;-)
Josefine