den där amningshjärnan hänger i...


 ..våran lilla plåsteroman. Hon har alltså inte skadat sig...
 
Om exakt sex månader har vi landat i Egypten,  konstaterade vi idag när vi tog ett dopp i en liten sjö i närheten av oss. I samma veva förstod jag då också att lillasystern blir 1, 5 nästa månad. Så gör om gör rätt. 17 månaders beskrivning av lillhönan var det alltså häromdagen... Och på självaste julafton lyfter vi alltså mot varmare breddgrader med hela Dannes familj; till ett vattenland! Andra julen som firas på annan kontinent för oss, förra gången var 2007 och vi åkte till Hainan, en ö utanför Kina. Förlovade oss i planet på väg dit och tio månader senare blev vi föräldrar för första gången. Sedan har vi varit i Sverige, med några avstick Danmark/Tyskland/Tjeckien. Inte dumt det heller, men inga solsemestrar! Så det blir ett härligt avslut på denna föräldraledigheten alltså!
 
Men idag var det första dagen på sommarsemestern för oss som familj. Signe bjussade på en vakennatt mellan 4-7 så vi är lite lätt trötta här idag (särskilt med tanke på att jag somnade tre timmar innan hon vaknade...). Men det är ju semester så jag passade på att halvsova när hon sov efter våran utflykt till badet! Malva hon slängde av sig kläderna nästan innan vi kom fram för att bada medan Signe inte alls gillar att frysa så efter lite kottkastning ville den sandiga lilla skruttan upp i min famn och värma sig. Nöjdast var hon på filten med ett kex i handen! Och jag har vart nöjdast med en Mama-tidning i handen jag. Trött som jag varit...