midsommar

midsommar 2013

 
Fem små midsommarbrudar (och en liten mini midsommargrabb) som alla skötte sig utmärkt, på sitt lilla sätt. Och så sju av oss lite vuxnare folk som fick bära in bord och stolar under takets skydd precis när sista sillen slank ner i magen. Vädret det spelade oss många spratt men vi lyckades ändå lura skyfallen och fick som sagt både luncha utomhus, spela fotboll och tävla i femkampen mellan skurarna. Grillades gjorde det, som hos så många andra skulle jag tro, under parasollet.
 
En halvtimme innan vi skulle packa in oss i bilarna för att åka mot midsommarfirandet med fiskdamm, dans runt midsommarstång och ponnyridning så öppnade sig himlen, så vi tog det vuxna beslutet att berätta för barnen att vi fått ett sms om att det var inställt pga regn (vita lögner är ok ibland!). Barnen fortsatte att leka och vi förberedde jordgubbstårta och kaffe istället.
 
När dom sista gästerna åkte så bröt båda mina små ungar ihop av trötthet, bäddades ner bredvid varandra i dubbelsängen då pappan jobbar hela natten, och slocknade tryggt bredvid varandra. Och sovmorgon till strax innan nio fick jag med. Malva väckte jag för en stund sedan då hon fortfarande låg och snarkade bredvid pappan som kommit hem. Idag blir det en slappardag skulle jag tro. Vinden viner utanför och himlen är alldeles grå.
 
Imorgon klockan 10 så börjar våran semester.
 
#1 - - Vickan - mamma till Lovis o Freja:

Ja tack för en toppendag! Även här bjöds det på sovmorgon, till 8.10 - länge för att vara i vårt hus... ;-)