projekt kökshörna

En tom garderob som fått vara både myshörna och förvaringsutrymme tidigare agerar nu kökshörna till tjejerna. Spisen har stått i Malvas rum, men ganska så oanvänd av henne om jag ska vara ärlig. Det mesta är det i hennes fall. Men Signe leker och grejar mer själv än vad storasyster gjort/gör så då blev jag lite taggad på att fixa iordning! Och kanske börjar storasyster att leka där nu med? 
 
Det gamla fönstret har vi fått av grannarna så jag har plockat bort glas och kitt för att barnsäkra det. Skrapat färg och beslutat att det inte ska målas om, jag gillar det som det är! Sedan har jag mätt ut och målat en plywood-skiva med griffelfärg till bakgrund. 
 
Den lilla bänken bredvid är en ikeapall med en plywood-skiva över som jag häftat in i en vaxduk. Sedan klippte jag remsor av det som fick hänga så att dom lättare kommer in i utrymmet därunder. Men jag anar att det mesta kommer att ligga lite överallt.  Som det ju gör i ett barnrum...