stortjejen

Vad hände? Vart tog solen vägen? Jag är en sådan där som tror att vädret är konstant;  om det är sol och varmt tänker jag att nu är det så det är varje dag och om det regnar så tänker jag att det är så resten av sommaren är. Ja, ni förstår. Och idag regnar det.
 
Nu har vi haft en dryg vecka sommarlov och Malva är lite mer inne i lunken, första dagen frågade hon redan på morgonen vem hon skulle leka med, sedan fortsatte det i den snurren... Hon har deppat lite varje dag förstår ni om det inte är full fart med kompisar hela tiden. Vi har knåpat ihop ett dockhus under hennes lekfria timmar den här veckan, jag har nog tyckt att det var snäppet roligare än vad Malva själv har tyckt, sedan att lillasystern leker i det mer än vad storasystern gör är jag inte så förvånad över. Men nu grejar hon i soffan själv och leker med Signe lite då och då-skönt!
 
Igår när jag skulle till en kompis så valde hon att vara hos sin kompis- för dit jag skulle var det ju bara småbarn och att missa lektimmar är inte prio högt om man säger så... Det är nya tider med henne nu, jag känner det, hon håller på att bli ett skolbarn hela hon! Fy tusan så snabbt det gick...