eftersöker sovasjälvkur för vuxna

Äh, det gick ju inte alls det där med att ha henne i egen säng- mamman här kunde ju inte alls slappna av när det fanns ett stängsel mellan mor och dotter- Jag fick lyfta över henne till mig för att kunna somna i slutändan... Signe själv hon gillar sin säng för när jag la henne där efter sin kvällsvälling så ligger hon och grejar i en minut bara innan hon somnar. Jag låg däremot och vände och vred på mig, spikmattade mig en stund, käkade banan och grejade i två timmar innan jag gav upp och la henne bredvid mig. Sedan somnade jag lugnt när hon låg där hon skulle! Men inatt var det inga uppvak förutom ett då Malva med kom och la sig bredvid oss, men lillasystern hon sov! Jag hoppas att vi kommit in i rutinen sova-på-nätterna efter en veckas hålla vaken/få att somna på "rätt tider", jag har låtit henne sova tills hon vaknar av sig själv vid lunch- men det ballade ju ur och hon vände på dygnet, nu väcker jag henne efter en timma så att hon sover en timma på eftermiddagen med. Det har ju fungerat ett tag nu och hoppas på att det får va så ett tag?!
 
Vi har haft en slappdag här, Danne han sover för han har sin natthelg, Malva hon uttryckte ett "mamma, man måste ju få vila lite ibland" och låg och gottade sig i sängen när hon tittade på bolibompa medan jag och Signe har lekt med babblarna och dansat. När Signe vaknar ska vi lämna storasyster hos kusinen för en liten lekstund. Malva är inne i värsta leka- med-kompis-varje-dag-period, så på måndag ska jag kolla vilken dag vi kan utöka hennes förskoletid med? Jag gillar ju det här med att inte ha varje dag uppbokade, att man kan ta dagen som den kommer och slippa att göra iordning sig och passa tider, men nu tar leksuget överhand och så länge alla barn i samhället befinner sig på förskolan får väl mitt också göra det...
 
 
Nä, nu ska jag ta och göra iordning den godis-ätande, mjölkmustaschprydda fyra-åringen här innan jag väcker lillasystern!