en dag som kunde ha slutat i katastrof

Jag kan inte sluta att tänka på vad som kunde skett idag. Huvudet värker och kroppen är fortfarande utmattad av stressen och katastrofsynerna som jag hann att få innan bussen for förbi och Malva var i min famn.
 
Allt började väldigt rofyllt med att vi åkte ut i skogen efter dagishämtningen, vi plockade påskris, tjejerna plaskade i vattenpölar, Malva sprang på åkern med orden "Jag är fri! Precis som Rapunzel säger mamma!". Sedan ville hon längre in i skogen och det sa jag nej till. Hon tjurade en stund och Signe blev bara blötare och blötare så jag packade in lillfian i bilen för att avbryta både tjurandet och vattenleken.
 
 
 
 
 
 
 
 
Då fick Malva ett spel utan dess like, drog och slet i mig för att jag skulle ta ut Signe igen, jag sa inget utan stängde bara bildörren, det var då Malva fick för sig att springa ifrån mig för att slippa åka hem. Hon sprang gallskrikande bakom bilen samtidigt som jag hör en buss mitt ute i ingenstans, jag greps av panik- allt gick galet snabbt- och sprang efter henne och skriker det högsta jag kan samtidigt som jag viftar i ren panik med armarna för att bussen ska se oss! Malva som själv argskriker hör varken bussen eller mig utan springer rakt ut framför våran bil, blir rädd för bussen men springer rakt mot den istället för att stanna eller vända. Där någonstans är jag nära att bryta ihop i ren och skär skräck att bussen ska köra rakt på mitt barn.
 
Jag hann att se, som i en film ungefär hur allt bara kraschade. Men bussen bromsade in, såg att jag fick tag i henne, och åkte vidare. Där satt jag med henne i min famn samtidigt som jag skällde ut henne efter noter... Tänk hur det hade kunnat sluta. En skolbuss full med barn på en liten grusväg och så vi, en bil full med påskris och så en blöt bebis och en sur fyra-åring. Allt hade kunnat gå åt pipsvängen, och jag blev jättearg. Jättearg i ren och skär skräck! Malva fortsatte att skrika i ilska för att vi skulle åka hem från skogen. Hon förstod inte riktigt att hon kunde ha dött, men hon satt i mitt knä länge, länge när jag berättade varför jag blev så arg. 
 
Detta är bland det värsta jag har varit med om. Tänk vad livet kan vända snabbt, jag är så tacksam att det slutade som det gjorde.
#1 - - Alfva:

Den där skräcken! Så hemskt! :( Det är just i de där vredesstunderna med A som jag på riktigt är rädd att just något sånt ska hända! Huuu! TUr att det gick bra och jag förstår att du reagerade som du gjorde!

Kram

Svar: Och ni som bor vid bussar och trafik... otäckt! Men M brukar vara väldigt försiktig vid trafik, så det var ju maximal otur att det kom en buss mitt ute i vischan precis när malva blev sådär galet arg:/
Josefine

#2 - - Helena:

Usch, vilken mardröm!

Svar: Ja, helt fruktansvärt var det! Men man blir galet tacksam när det går bra men man kan inte låta bli att tänka på hur det kunnat sluta:`(
Josefine