febervarmt lillhjärta kör tungtricket

 
Planerna med badhus den här veckan får ställas in, morgondagens lunchdate planeras om och så får vi hitta på lite annat istället som innebär filmmys och kanske lite pyssel. Den där lillgrodan fick nämligen feber här mitt under playdaten, igår körde hon på att fasta och vara trött, så borde förstått- och så en kass natt på det. Och sedan att båda tjejerna började med en rosslande hosta igårkväll... Malva hon verkar må bra i övrigt förutom lite hes röst och aningens kortare stubin, men hon får vara hemma från förskolan så hoppas vi att det inte blir något mer för henne...
 
Att jag frågar om jag får pussa henne beror på att hon imorse skakade febrilt på huvudet åt den frågan, istället för att som innan ge mig en puss. Tokungen...
 
Sockersuget har minskat drastiskt nu, jag har faktiskt inte ens tagit lite mörk choklad sedan jag startade! Men minskat något under de första fem dagarna har jag nog inte gjort... Men på lördag blir det förfest på ost, nötter och rödvin- lånar lillebrors etta i stan med några kompisar för att förfesta där, planerat utgången sedan fem månader tillbaka... Vi har nog inte varit ute tillsammans på sex år då vi varit gravida, ammat och levt bebisliv omvartannat. Galet galet! Så nu håller vi tummarna för att det inte är jag som ligger däckad i feber och hosta till helgen...
#1 - - Helena:

Åååå hon är ju bara så galet go när hon världsvant går omkring i klackskorna! :)