Nu är grillen framtagen!

     
 
Det är synd att det ska va så sablans kallt ute bara, den där vårvärmen den är puts väck här... Imorgon är mammaträffen hemma hos oss, och då har jag tänkt att vi ska vara ute på altanen och grilla lunchen, sedan ska vi sitta och sola våra bleka ansikten med en värmande kopp te i handen medan alla barnen leker fridfullt och gräver i snön. För visst är det så det går till när man träffar sina vänner och sammansätter åtta barn mellan 6 månader till 4 år? Haha, nja, ok då, lite mer kaosartat brukar det kanske vara, men utomhus är nog the shit! Men att möblera om, torka bord och ta fram grillen kändes bra, nu väntar vi bara på att våren ska komma på riktigt! Och att jag faktiskt började dagen, efter dagislämning, att springa/gå runt sjön kändes också bra!
 
Lchf-livet funkar fint såhär dag fyra tycker jag. Idag blev det räkmacka utan macka till lunch. Jag tog lite salladsblad för att ösa på räk/ägg/dill/majonnäs/cremefraich-blandningen på för att sedan toppa med avocado och gurka. Man kan ju inte annat än säga att det är väldigt god mat, kanske lite enformigt- men det kanske bara är innan jag kommer in i det och blir bättre på att förbereda lite bröd, grytor och annat som går snabbt och lätt?! Igår gjorde jag en god müsli på nötter och frön rostade i kanel, kardemumma och lite honung, supergott tillsammans med turkisk yoghurt och hallon- ja, ni hör ju! Nu ska jag bara hitta ett gott pannkaksrecept, för pannkaka, keso och bär är ju bästa lunchen...
 
Ikväll väntar min tv-kväll, Familjen annorlunda och Dikte. Det är bra tv det, men nu ska jag ta en kopp te och placera mig nära brasan en stund för att tina upp lite...