LCHF, busungen och prinsessballerinan

Lördag morgon. Jag har stekt min första LCHF-kanelomelett, sisådär god om jag ska vara ärlig men jag hade lite turkisk yoghurt och hallon på så det gick ner ändå. Ja, för nu är det LCHF som gäller här då det inte händer någonting med bara träning fem-sju dagar i veckan... Så jag hoppas att det ska rasa lite kilon på detta sätt? Jag körde GI/LCHF precis innan jag blev gravid med Malva, så när vi satte oss på planet till Hainan (Kinas svar på Hawaii) så hade jag gått ner dom kilona jag ville! Sedan gav jag mig på det igen för två årsedan och det fungerade inte alls och det slutade med att jag kräktes! Så jag har inte skyhöga förväntningar men låta bli att hoppas går ju inte;) 
 
Vi har en skön lördagmorgon här, jag och tjejerna då Danne jobbar hela helgen. Signe hon busar på för fullt, klättrar upp på bordet, häller ut citronsaft över hela golvet, går runt och drar på sina dragleksaker, plaskar i handfatet och gör busminen nummer ett! När jag upptäckte citronbuset sa jag "vad du klabbar!" så fick jag ett "babbar!" till svar, och så busminen på den. Kärleken överöser mig ofta! Hon är störtskön just nu! Mycket extrajobb men också mycket skratt!
 
     
              Signe vill gärna vara en stor tjej- och busminar på för fullt;)
 
Malva hon var på kalas igår, iklädd rosa ballerinakjol, rosa linne, vita strumpbyxor och rosa hjärthalsband, och så en hög hästsvans på det. Hon berättade att hon var en prinsessballerina. Hon börjar bli så stor och självständig nu, hon är på förskolan, gympar, "musiklekisar", har hem kompisar från förskolan och leker med andra barn utan ett endaste bråk eller skrikutbrott! Ok då, ibland ryker VI ihop och gormar och skriker på varandra båda två, men det är inte ofta det händer längre- men händer det så skärper vi oss båda två ett bra tag framöver;)
 
     
          Malva äter frukost och tittar på Smurfarna uppkrupen i soffan
 
Om en stund ska jag klä på dessa ongar lite vinterkläder och ta en promenad till mamma och pappa, jag har tänkt att ta en sväng till en "bytardag/barnloppis" idag så då får dom vara en sväng hos mormor och morfar! För jag anar hur det blir om jag tar med en "vill ha´are" och en "röjare" till ett sådant ställe;)
#1 - - Jenny :

Funderar på det där med LCHF eftersom jag själv har testat och kände hela tiden sug efter det jag inte fick äta. Skit jobbigt!
Så, jag gjorde det som "alla" har pratat om så mycket och länge; började testa Viktväktarna.
Och, hoppsan! Minus 1.5 kg på en vecka och jag får äta det jag vill. Det gör att jag inte äter allt det där goda, eftersom jag vet att jag får..
Ett tips bara, du som älskar bananer.. Synd att behöva avstå något som man egentligen vill äta, för det kanske leder till att man äter det som är två resor värre istället, det gjorde jag..

Svar: Jag har funderat på det jag med men tänker att man är hungrig då:/? För egentligen passar nog vv bättre för en halv-veggi som mig! Men jag testar det här någon månad för att se om det fungerar ... vill ju endast gå ner i vikt! En kompis tappade nämligen 7 kg på tre veckor och det skulle ju inte sitta fel:)
Josefine