slapparsöndag, lilla chefen och personligt rekord

Vi har en liten tröttdag idag kan man säga. Malva var lite speedad igår efter en vecka med fullt upp och lek från morgon till kväll... Hon är inget barn som tar pauser om man inte tvingar henne, hon kör på i 110% tills det blir lite väl mycket, vilket det blev igårkväll då hon pratar högt, gör allt för att bossa över allt och alla och är liksom hög på livet, med väldigt många dominansdrag;) Hon somande utan problem med köttbullemacka i magen men när jag la Signe hör jag hur dörren till  hennes rum öppnas. Jag trodde att Danne kommit hem igen från sin chipshandling då hon inte började att ropa efter oss, så jag låg kvar inne hos lillasyster tills jag visste att hon hade somnat hårt. Men när jag kommer upp så sitter det en liten zoombieliknande varelse i soffan och stirrar på melodifestivalen, alldeles själv i mörkret! Jag ser dock på ögonen att hon egentligen sover då dom är alldeles tomma i blicken, så jag säger inget utan leder bara tillbaka henne till sängen... Lite läskigt sådär men jag kunde knappt hålla mig för skratt när jag tänkte på det komiska i situationen. Men sedan var det bananätning, dricka vatten och lyssna på saga mitt i natten för samma lilla madame. Den andra lilla hönapönan körde även hon på vakennatt. Så imorse vaknade jag i Malvas rum, Malva vaknade i "Signes rum" och Danne och Signe i dubbelsängen... Så, ja, vi är alla lite trötta med all rätt!
 
En annan sådan där skrattupplevelse var igår när lillasystern blev frustrerad över väntan på vällingen. Hon tar då sats och springer rakt på kylskåpet så hårt så att hon studsande far tillbaka till utgångsläget. Ja, det gjorde ont på henne och hon blev helt ledsen, men det såg så himlans roligt ut så att jag fick tvinga mig till att inte skratta när jag tröstade henne!
 
Men tillbaka till idag, jag har ett mål med att träna minst tre dagar i veckan, så ett pass var tvunget att göras idag för att nå målet. Malva var hos mamma och pappa en stund och Signe sov så då passade jag på att gå ut och springa (Danne var alltså hemma och tvättade trallen, så jag lämnade ju inte Signe...) Dagens springtur fick bli i Gammelskogen, och med personligt rekord så kände jag mig lite stolt efteråt! Och att det helt plötsligt började att regna gjorde faktiskt inte så mycket utan var mest skönt...
 
Men dom där benhinnorna alltså, springer jag med fel teknik? För efter tre löppass denna veckan är dom tillbaka på status onda, vad gör jag för fel?