stolt cyklist och busig lillhöna

Malva är så stolt när hon kommer cyklande till förskolan. Hon stannar och pratar med kompisarna på förskolan bredvid, hon hejar glatt på barnen på hennes förskola där dom springer utmed staketet. Visar stolt upp cykeln för barnen som konstaterar att dom minsann inte kan cykla "sådär", och pekar på dom två hjulen. 
 
 
Jag och Signe cyklar hem. Sätter oss en stund på altanen innan vi går in och äter frukost och busar. Det är mycket bus just nu då det är hennes mission i livet. Hamnar sedan i soffan med sovande lillhönan på magen och 16 and pregnant på tv:n. Ännu en natt med vakentimmar, tacksam att det är ett tag till jobb och förskola, småbarnslivet är härligt på många sätt, jag gillar det, men den där konstanta sömnbristen är mindre kul. Sedan klagar jag inte, jag vet att det kan vara mycket värre dom där nätterna på grund av egna erfarenheter,  för den här lilla hon låter mig ju sova långa perioder och några nätter mitt i dom perioderna som inte är lika tillåtande för sömnen med. Men visst, jag har inte så mycket att ta av om man säger så... Men det är övergående. Jag vet det. 
 
Idag blir det en vända till sta'n när Danne och Malva är hemma igen, vårskor, solhattar och pressening på listan. 
#1 - - Alfva:

Det är konstigt det där, för du ser alltid så pigg och fräsch ut! Och energin? Vart får du en ifrån? Jag är fortfarnade helt död bar jag blir störd några nätter i rad (som alltid). Men men. Gissa vem som tänker väcka ungarna i arla morgontimmarna då? Hämnden är ljuvlig.. ;)

Svar: men du, tack:) härligt att få höra att man ser pigg och fräsch ut mitt i tröttdimman;) Energin, den prioriterar jag till barnen och roliga saker- hemsysslor får liksom glömmas bort, eller sopas under mattan... det tycker jag att man är värd när man dygnet-runt-jobbar! men sedan är det lite såhär, att med mina tidigare erfarenheter om småbarnsnätter så är dom som lillasyster bjussar på så enkla mot vad vi hade en gång i tiden- sedan är hon ganska lätt att ha att göra med dagtid- inte så mkt envishet utan hon skriker lite men ger sig snabbt. Den är vi inte heller vana vid;) Så, starta med en tuff småbarnsperiod så kan det bara bli lättare ju:)
Josefine