toaborstar, galgar och mjölk, sena kvällar och sommarvärme

Jag skulle ju bara gå in på ikea för att köpa en spegel till sovrummet, men speglarna ligger ju längst bort och ikea är ju så bra för det är som att dom vet vad jag behöver innan jag vet det själv... Men jag kom in i studentandan och plockade på mig en himla massa för en relativt liten peng så på något sätt gick jag därifrån väldigt nöjd över mina kap! Och vilka kap jag sedan gjorde när jag handlade kläder på KappAhl, ta tre betala för två, så jag kände mig stolt även där. Sedan vidare för storhandling på Willys: blöjor, nappar, tvättmedel, välling, middagsmat och kylvaror och några tusenlappar fattigare. Det slog mig återigen att en månadskostnad på 700 till mat som jag hade som student kommer jag aldrig att vara i närheten av igen med tanke på kvittots längd; och då spelar det ingen roll att jag fyndade yoghurt för sju kronor liksom... Det var utlandskänsla på stan, varma vindar och massor av folk och så en hel del ungt folk i festklänningar och kostymer då studenterna hade bal.
 
Idag har jag hemma Malva från förskolan, hon var vaken inatt för onda fötter... Jag mailade till ortopeden för nya ilägg då den ena försvann i skohandeln för några veckor sedan, men inte hört något sedan dess, så jag var lite irriterad när jag ringde dit imorse. Men tiden var utskickad för dryga veckan sedan utan att ha landat i brevlådan, ibland ska man ha tur och vi hade inte missat den så på fredag ska det bli bättre igen hoppas jag! Signe hon tog en liten powernap igårkväll och var vaken till tolv inatt. Det är tur att man är två föräldrar så att man kan dela upp nätterna och ta varsitt barn! Sedan är det ju dumt att man tittar på film som höll på ytterliggare någon timma in på midnatt när väl den där tokfian föll ihop bredvid mig.
 
       Bandage efter nattens onda                   Liten fia-lotta borstar tänderna 23.30
                                                                  igårkväll
 
Malva är rastlös och jag är trött. Hon vill till dagis, hon planerar fest, hon vill på promenad, till stora lekparken, ringa till den och den och den, men alla är på förskolan ju. Men snart är det sommarlov och barn hemma på gatan varje dag. Och imorgon ska det bli sommarväme, långtidsprognosen visar sommar ända till på söndag. Fint är det.
 
Men nu: Pyssel med den stora när den lilla sover!