varm badtunna väntar för den lufsande mamman

Oj, vilken tröttdag jag hade igår, en hel natt med sömn, plus att jag gick och la mig för en extra timme på förmiddagen och så nio timmar inatt. Jag skulle kunna gå och lägga mig nu igen om möjligheten fanns, men ensam med barnen så är det ingen bra idé, eller ens möjligt... Istället får jag bara ta och rycka upp mig för idag ska är det varm badtunna, bastu och umgås med lillebror, lillasyster och hennes pojkvän, mamma och pappa som gäller. Ska bli supermysigt! Danne han får först kämpa vidare med sina bröder med att tvätta fasaden innan målning på en av fastigheterna dom har, tråkgöra delux men fint kommer det att bli! 
 
 
Att vi har haft mardrömmar både jag och Signe denna natten är ovanligt, lillfian har det dessvärre rätt mycket just nu men att jag vaknar halvstående med henne i min famn beredd på att fly från det farliga hör ju som tur är inte till vanligheten... Men hon somnade snabbt om efter det abrukta tillvaknandet, stackaren!
 
Jag var ute och lufsade igår, i mitt huvud tänker jag att jag sprang 5km'arn (tre km av det kanske, gick säkert två), men när jag såg hastigheten så inser jag att det var en lufsande människa i spåret som antagligen såg ut som en lugn vaggande elefant som tar livet med ro. Och det var inte så jag kände mig igår, mer som en ballerina på höga höjder som när som helst kan falla ner och börja storgråta inför minsta lilla feltramp. Människans lott att få vara lite instabil ibland. Jag har ställt in mig på att det ska bli en bättre dag idag helt enkelt. Andas lugnt och tänk att jag snart får sova. Sömnbristen har tagit över mitt jag! 
 
           Livet har sina fläckar ibland, men det är ganska färgrant ändå!