gamla möbler

Älskar. Det sista året har jag samlat på mig tre stycken gamla, mycket gamla byråer/skrivbord. Någon lite skevare än den andra, om vi säger så.  Sista tillskottet hämtade jag hos min moster idag; en skänk med massvis av lådor till diverse småpryttlar och så något lönnfack. Vilken dröm för en femåring! 
 
Tanken är att jag ska måla den i pastelliga färger, kanske mintgrön. Och kanske andra färger på lådorna? Eller vit med pastelliga lådor? Eller vitmålad med tapetserade lådor? Många idéer som jag måste tänka över innan jag lägger ner tiden på det helt enkelt.
 
Men redan nu så är lådorna fulla med typiskt "bra-att-ha-grejer". Eller vad sägs om ett klubbskaft? En äggskals-skärva? Eller samlingen med presentsnören? Ja, lycklig är bara förnamnet hos våran samlar-unge. Hon grejade in i det sista ikväll med sina lådor!