våran lilla ängel

Snacka om att man blir stolt när ens femåring berättar hur hon agerade på förskolan idag.
 
-Idag lekte jag med xxx
-Vad kul, gick det bra?
-Först var hen lite bråkig, men då frågade jag om hen ville ha en kram? Och det ville hen!
-Men vad du är SNÄLL! Fick hen en kram när hen bråkade med er?! 
-Ja, och sedan gick det jättebra att leka! Hen var med mig och M och lekte jättelänge. Efter kramen alltså!
 
Hon var så stolt, så stolt! Och jag är minst lika stolt jag över att hon gjorde så! Vi har pratat mycket om varför barnet är bråkigt, att alla inte har det så lätt, och att ibland kan det vara en kram man behöver när man är dum... Och så gjorde hon det, hon kom ihåg det mitt i det dumma! Stort av denna lilla fina unge med världens största lilla hjärta *sa jag att jag är världens stoltaste mamma?* 
 
                  Bara vingarna som saknas ju
#1 - - mormor Annika:

Fina fina Malva!