bastubad och bakslag

Om jag sitter och svettas nu efter bastubad och tänd brasa? Om jag är lite irriterad över alla kisspölar och byten av lakan och handdukar i soffan? Om jag har babylena fötter? Och aströtta ögon? Jajamensan. Bastubadet får jag tacka min förstfödda för, det var nämligen hennes idé att vi skulle göra det för det var "så länge sedan". Men att hon längtat efter det hela dagen betydde inte att hon bastade mer än minuten, för sedan blev det för varmt och det var ju badkaret hon ville bada i när hon sagt "bastubad". Så självklart ju.
 
Och att bli irriterad när ens 20 månaders lilla krabat gör ett bakslag på det här med potta är inte rättvist. Alls. Jag vet. Men efter att ha hittat Malvas säng nerkissad ena sekunden för att i andra höra hur det skvalar på tvättstugegolvet för att timmen senare tvingas sanera soffan. Då höjde jag rösten åt henne när jag sprang med det kissande lilla barnet till pottan. Och tårarna kom och hon brast ut i gråt. Ömheten tog över och vi kramades och tog på en blöja. Dumma mig. 
 
 
Annars. Supermysig morgon med bolibompa och långfrukost. Lek i lekparken med mamma/mormor och sedan fika hos densamma. Ja, sedan ringde Malvas lilla dagiskompis som bor en kort bit från mormor så hon gick dit själv. Tittade i säkert en minut åt olika håll innan hon så snabbt hon kunde sprang över vägen. Under tiden kom det ingen bil. Bra att bo på trafiktomma ställen;) 
 
#1 - - Alfva:

Jag är nu genast glad över att E inte fattat det där med potta än. Det skulle nog bli kaos hos oss. Den stora förnuftiga systern blev ju torr på dagen i stort sett, men det lär inte hända med den lilla.

Svar: Det svåra här blev när hon i princip gick från torr, vi stod liksom i kö på resturanger i somras för att hon var kissnödig (!), till bakslaget som har varit en månad nu. Vill ju inte ta tillbaka blöjan hemma så känns som att jag får torka ett tag:/ men up-and-go'n är ju på när vi åker iväg, och har varit hela tiden! Men här tar hon ju av sig den för ofta går hon ju på pottan...
Josefine