Fem årsedan

Imorgon vid denna tiden är det fem årsedan jag tog det här kortet. Malva var bara några timmar, låg och kikade på sin sjuka mamma som inte kunde sova trots hög feber och sömntablett. Jag kunde inte slita blicken från henne, tänk att detta var mitt barn! Nu ikväll har hon återigen fått höra berättelsen om när hon kom till oss; från dagen innan där vi satt på föräldrautbildningen, kvällen innan när jag fixade skötbordet och så timmarna fram tills vi fick skedmata våran lilla parvel som var för liten för att orka få i sig mat, hur vi vandrade i korridoren där på bb, telefonsamtalen till alla att hon kommit, vilka som hälsade på. Men framförallt, hur mycket vi älskade henne från första stund! 
 
Nu är paketen inslagna och frukostbrickan står framme med flaggan och väntar på hennes födelsedag. Malva själv ligger och sover på alla femtielva kuddar hon prompt ska ha, grattis i förskott min älskade unge!