höstkväll

Ute viner blåsten. Regnet slår mot fönsterbläcken och här inne sitter vi. Käkar kvällsmat och småpratar. Ja, eller jag och Danne gör ett tappert försök till att just småprata medan vi har två pratkvarnar som gör allt för att överrösta oss och dom märker liksom inte att någon annan håller på att berätta något. Småbarnslivet.
Signe hon har en ny hobby. Eller vad man kan kalla det. Att bada. Om hon inte får bada så sänker hon huvudet och deklarerar tjurigt att hon faktiskt "lillar" det. Imorse när jag skulle iväg till jobbet så hade hon sagt sitt lilla "lillar" så gulligt så att jag föll som en fura och snabbt sköljde upp en balja att bada i som Danne sedan skulle få ta över vakten på, berättade att jag skulle till jobbet och fick då två armar utsträckta mot mig, gos mot kinden och sedan ett snabbt "choi då" (hej då. Varför hon säger choi istället för hej när hon annars kan säga hej är för oss en gåta). Jättenöjd där hon satt i baljan och bjöd på "saft" ur små minihinkar tillsammans med sin "gocka". 
 
Och idag har dagen i skolans värld varit bättre, en oerhört blandad mix med syslöjd, spanska, musik och fysik. Imorgon är det fredag och hela dagen med syslöjd- hoppas det blir en mysig dag, men nu är det soffmys famför Carina Berg tillsammans med min lilla apunge!