chokladbollefrossa

"Vem vill ha en chokladbolle?", ropas det i högsta volym ute på altanen. Fyra ungar kommer springandes så snabbt benen bär dom. Idag har jag, som den ickebakande mamma jag är, sträckt mig till att fixa lite chokladbulledeg som Malva ville bjussa sina vänner på. Dom åt i godan ro i presseningskojan på altanen. 
 
Dagen har gått. Ja, inte mer än det helt enkelt. Två barn hemma, en mamma hemma, lite grannbarn på det med. Plock, snabbmakaroner och kycklingkorv. Avancerat. Nä, jag är inte så mycket för den här vardagsmatlagningen. Och så äter dom ju trots allt bäst av den maten. Signe vräkte i sig gröna ärtor med. Malva tog ingen. Snart är det dags för premiär av Happy Kids för Malva, som hon längtat dagen lång efter detta spektakel av sång och lek i kyrkan. Vi hoppas att hon får vara med sexåringarna i kören, hennes högsta önskan! Själv har jag bokat hotellrum i Ullared inför Gekåsshoppingen nästa helg. Jag och en kompis och en flaska vin, småbarnsmammornas lyxhelg;) 
Den här madamen. Hon byter om femtielva gånger per dag just nu...