Gekås

 
Är det ok att pusta ut och vara glad att jag inte blev inringd idag? För efter veckan som varit behöver jag ett andningshål förstår ni... Ullaredstrippen blev kanon, massvis med grejer inhandlades, många tusenlappar fattigare men även en stor del av barnens presenter är inhandlade både till födelsedagarna och till jul. Kläderna var inte överdrivet billiga längre kan jag inte påstå för med alla rabbatkuponger man får hem och "köp tre betala för två"erbjudande så hamnar ju ofta en tröja mellan 80-100 kr även på KappAhl, h&m och Lindex. Men strumpor och strumpbyxeleggings köpte jag på mig både till barnen och till mig! Och självklart andra kläder med (och massa annat med tanke på slutnotan alltså) då speciellt Malvas garderob ekar tom när jag tömmer den på urvuxna kläder... Men det var ju inte bara en shoppingresa, för det var ju även en tjejhelg, utan barn och män vilket innebär prat, mat, skratt, hotellnatt, vin, ost, kex och funderande över vilka prylar man ska köpa-inte bara snabbt igenom och bocka av på listan alltså;) 
 
Men, det här med jobb. Imorgon ska jag nämligen ha franska och spanska med sexorna och åttorna. Känns superenkelt då min kunskap inte sträcker sig längre än till , ja, typ ingenting! Jag funderar på att sätta in en vikarierande elev för mig, och så kan jag sätta mig i skolbänken och få lära mig lite matnyttiga ord så att jag klarar mig i framtida besök i Spanien och Frankrike:)