helsinkis plåttak

Nu har jag och lillstumpan vinkat av torsdagens mammagäng och slagit oss ner i soffan för lite "Drömmarnas trädgård" och mys innan vi ska hämta syrran på förskolan.
 
Dagarna på båten och i Helsingfors satt fint fint som vardagsbryt. Signe var totalt galen i bollhavet och hoppade hejvilt, klättrade i nätet, åkte rutschkana, puttade och kramade okända barn och bara älskade "boll"! Malva hängde på alla Ville Viking-aktiviteter där hon fått ansiktsmålningar och naglarna målade-ja Signe fick med och  satt som ett litet ljus när det var hennes tur, vi har dansat till finsk dansbandsmusik och kört bil-/och motorcykelspel, vi har fått se Helsingfors där vi strosade runt i några timmar och på Malvas begäran även åkte spårvagnen runt staden, vi fikade på fint café där vi drack smothie och någon lyxkaffedrink och så njöt vi av fin arkitektur. Och jag av vackra plåttak. För fytusan vad jag älskar alla tak i storstäder- blir lycklig i magen av dom! Sedan att vi vuxna är trötta av hårda smala sängar där vi legat och balanserat med varsitt barn som inte ville sova själva, det får vi liksom ta;)
 
 
Imorgon blir det Ullared för min del och mormor, morfar, moster och morbror för tjejerna medan pappan jobbar helg och spelar tv-spel. Jag ska fylla på med leggings, det enda som våran snart femåriga dotter använder, strumpor, koppar och gardiner, träningskläder och pysselgrejer och en himla massa leksaker i förebyggande presentskåp inför kommande födelsedagar och jul (?). Och hotellnatt på det. Rolig vecka alltså!
#1 - - Alfva - TÄVLING LUNDBY SMÅLAND I BLOGGEN:

JIsses vad det är action hos er just nu då - så kul att läsa! Vi älskade Helsingforsbåten med deras STORA lekrum och blev så besviken när vi åkte till Tallinn för helt plöstligt var det bara ett jättelitet istället och ungarna var nästan PÅ varandra.
Hoppas på shoppinglycka i Ullared, jag skulle också behöva shoppa upp ett litet förråd!