rosa hår och kossor

Igår var det regnkläder och stövlar på för att åka traktor och se på kossor och grisar i regnet. Idag satt jag i frisörstolen och fyllde på min tio centimeter långa utväxt med slingor och färg. Barnen dom hade lämnats i ottan (kvart i åtta är ottan när man är ovan vid att komma iväg allihopa sådär på morgonen) hos farmor och farfar som är i Sverige igen. Lillan hon såg väldans orolig ut, mammig som hon är, men hade tagit det hela med bus. Glad och skojfrisk hade hon varit trygg i stugan, Malva hon fick ledigt från dagis för att lillasyster skulle gå att lämna bort. Bra med storasyskon helt enkelt! Men igår brast det där storasyskonet totalt när jag skulle iväg på pysselkväll utan henne och hade bjussat pappan i familjen på både det ena och det andra. Så det kan gå... Men jag hann iallafall ytterligare två månader i Signes album. Skam den som ger sig helt enkelt! 
 
 
Och jag lovade Malva att köpa rosa hårfärg, hon har nämligen blivit inspirerad av instagram... Så idag ler hon största smilet över att "min högsta önskan har gått i uppfyllelse! "