godmorgon såhär sista dagen på mitt sommarlov

Vaknade till att regnet smattrade på altantaket, sista sommarlovsdagen tillsammans med M & S så vi låg kvar och gosade, lyssnade på nya avsnittet av "Barnens pod" och dricker kaffe framför nyhetsmorgon/Winx.
 
Måste kolla jobbmail och se vart vi ska träffas imorgon. Ska bli kul att ta emot gänget med 7-åringar nästa vecka! Jag tänker att jag ska pimpa klassrummet med spetsgardiner och vimplar från bröllopet och så har jag köpt en söt plåtlåda och en liten resväska (vet inte riktigt än vilken jag tar med till jobbet) där jag ska lägga diverse nya upptåg; veckans bokstav, olika uppdrag, nya böcker och hemliga brev! Jag skulle även vilja ha ett litet "jingle" som vi skulle sätta igång varje gång innan lådan plockas fram;) 
 
Det enda som känns i magen är att jag inte kan följa med Malva första dagen och jag börjar också förstå att det många gånger kommer att krocka med lucia-tåg och diverse avslutningar. Sedan tror jag att det mest är jag som kommer att tänka på det, för tjejerna kommer det kanske kännas naturligt att det är pappa som kommer att vara med på sådant de flesta gångerna? Men det innebär inte att det inte kommer att kännas i mamma-hjärtat... 
 
Men nu, njuta och planera!