varför sova när livet är underbart?!

06.15 gav jag mig ut på en springtur med litet barn i vagn. Fåglarna kvittrade, solen var röd. "Åh, vilken underbar dag" tyckte lillan. Tio minuter senare sov hon som hållt mig vaken sedan fem. Jag försöker få henne att sova mer då hon tydligen gjorde det hos mormor och morfar så nu läggs hon lite tidigare. Och vaknar lite tidigare, imorse strax innan fem... Därav brukar hon få vara uppe till 22-23 så att vi får våran natt. Enkel ekvation med våran lilla piggelin. 
Och ja, hon vaknade när vagnen stannade. Men jag fick mig veckans tredje springtur, mer än vad jag rört på mig på hela sommaren... 
 
Nu, morgonmys med Ninnie i väntan på att övriga familjen vaknar, sedan är det tapetrek som gäller innan Danne åker till jobbet, Malva ska få sitt rum omgjort snart! 
#1 - - maria eek:

Jag bävar inför när Agge börjar vakna tidigt varje dag. Det börjar någon gång i ettårsåldern har jag för mej. Just nu har jag tre sömntutor här hemma :)

Svar: Härligt med triss i sovmorgonar;) Malva har alltid sovit på morgonen och Signe har alltid varit morgonpigg, men vi "reglerar" morgonpiggheten till sju-snåret genom att hon somnar vid 22-tiden för fler timmar behöver hon visst inte...Det var just det där att jag ville få henne att sova fler timmar;)
Josefine