LOV!!!

Efter en snabb julfika på jobbet i eftermiddags så skyndade jag mig ner till biblioteket för att möta upp familjen, låna lite böcker inför lovet- för här ska det läsas och sedan vidare till fiket för att fira in att det efterlängtade jul-lovet faktiskt tagit sin början! 
 
 
Det har varit ganska kämpigt att starta upp en etta. Många roliga dagar men även en hel del tuffa sådana, berg-och dalbana i känslorna över hur jag ska orka... Sedan är det tur att många av eleverna delar ut många kramar och snälla ord också. Men jag ska inte sticka under stolen med att vi alla kämpar oerhört mycket i skolan; att skola in ett gäng 7-åringar med nya krav på tillvaron är inte det "myset" jag hade sett framför mig... Men det är tur att man får sig lite kärleksförklaringar emellanåt...
 
 
Men nu ser jag fram emot ett lov, att orka vara en bra mamma, en god familjemedlem och en energifylld vän. Jag vill hinna träffa goda vänner, läsa en bok, ta en fika, kramas och bara njuta av julen! Jag är så peppad för lite ledighet alltså!! Yey!