dessa kvällar

Under tiden som jag plockar i diskmaskinen så störtar ett stycke två-åring in i väggen då hon snubblar på mattan, självklart gör det jätteont och hon behöver kramar, pussar och tröst. Samtidigt så har jag ett stycke fem-åring som vrålar argt att "ingen förstår mig!!" då jag för sjunde gången säger åt henne att gå och lägga sig. I princip behöver jag bli osams med henne varje kväll för att hon tillslut ska somna. Alldeles försent. Och det känns tråkigt att bli osams med henne när jag sedan inte får träffa henne förrän sent dagen därpå, så denna veckan har jag låtit henne vara uppe efter dom första misslyckade försöken av nattning. Hur det blir då? Jo, mörka ringar under ögonen och en liten tjej som är otroligt känslig och gråter för minsta lilla.  Hon behöver sova mycket. Mycket mer än lillasyster som både somnar efter henne, är vaken på natten (nytt fenomen för i år) och vaknar innan henne... 
 
Men ikväll gjorde vi en upptäckt, apropå något helt annat, att göra bubbel i bubbelbadkaret. Schampo och strålar, vilket kompakt och härligt skum det blev. Det skummade så mycket så att det "bubblade över"! 
 
Imorgon är det fredag, ska bli så skönt när klockan slår två och jag kan gå och hämta tjejerna på förskolan. Jag tycker att det är kul på jobbet, veckorna går ursnabbt men med trötta ögon längtar jag efter helg. Glömde jag att säga att jag gjorde springrekord igår? Visst folk verkar springa mil efter mil, men för mig var 7,6 km en stor bragd ska ni veta!