rosor, krock och dinner at Jensen's

Jag tackar Danne för fina rosor från han och tjejerna på alla hjärtansdag (Nu älsklingen visade jag också, fick en liten kommentar om att alla andra visade blommor på alla hjärtans dag utan jag. Jag som medveten jobbar med att inte outa allt. Jag behöver träna på det. Så det är medvetet alltså. Men iallafall.)
Att jag och Signe sedan blev påkörda när vi var på väg till stan, det gick bra om man bortser från en sträckt rygg på mig och en sprucken del på bilen, gjorde ju så att det inte blev en vanlig Valentines day. Men Signe sov sig igenom hela händelsen och satt ju på "rätt håll" i bilen. Skulle vilja sätta tillbaka Malva på det hållet med efter en sådan här händelse. Så nä, det blev inte bara ett Jysk-besök utan även en tur till Nybergs bil och senare även ett snabbt sjukhusbesök på fredagkvällen för en koll av ryggen. 
 
Jag tackar även Ninnie för två hela nätter med sömn. Sedan att hon somnade någon timma efter midnatt gör inget då vi sov till nio idag. För igår hade vi släktmiddag på Jensen's Bøfhus. En liten skara på 17 personer, en känsla av familjen annorlunda, ett litet ordnat kaos med ballonger fyllda med helium och kalasfyllda barn i olika åldrar.  En liten som somnade i bilen hem vid halvåtta. Därav den sena kvällen.
 
Sista dagen på sportlovet. Snabbt gick det, trött är jag. Men mest pga vakentimmar på nätterna. Håller tummarna för att det blir bra snart igen.
 
#1 - - Alfva:

Nej men fy för att bli påkörd! Tur att det gick bra, och skönt att Signe sov sig igenom allt. Vi börjar fundera på att vända A framåt snart, men egentligen behövs det ju inte, det är ju bara att bilen är så himla himla trång med två bakåtvända stolar.

#2 - - josefine:

Om hon fortfarande får plats är det ju bra om hon kan sitta bakvänd. Jag har fortfarande ont i min rygg, och det vill man ju inte att ens barn ska behöva ha... Malva vände vi några månader innan fyra-årsdagen pga illamående och att s behövde stolen. Förstår jag ju nu hur dumt det var:/