vad gör ni med alla foton?

Nu förtiden tar jag inte så mycket kort som jag gjorde när Malva var liten. Och de flesta är genom mobilen, och dom korten gör jag inte så mycket med. Tyvärr. Men frågan är ju vad man ska göra med alla kort, för om man inte gör något med dom så kommer dom bara finnas där i externa hårddisken tills den kraschar och så har man inga kort från barnens uppväxt alls. Och det är ju synd när man har tusentals av dom egentligen. Men vad gör man med dom så att dom kommer till mest nytta?
 
I höstas köpte jag varsitt fotoalbum till Malva och Signe, där i ska jag sätta foton från deras födelsedagar, ett uppslag per årsdag fram tills att dom är 18. För det här med foton, jag har så många idéer som jag påbörjar men som jag hitintills inte slutfört. Först och främst så får dom ju varsitt "mitt första år" album. Malvas är klart, blev klart precis innan jag fick Signe, undrar om den sistnämdas blir klart först när jag känner mig pressad över ett eventuellt småsyskons födelse? 2010 gjorde jag en fotobok över det året, och tanken är att jag vill ha en till varje år, så jag ligger ju efter lite kan jag konstatera. Men det känns ändå viktigt att jag får det gjort så att vi har fotoböcker för varje år!
 
Men det här 1-18 årsalbumet då, igår kom jag äntligen till skott och började med att skriva ut intervjun som jag gjorde med Malva när hon fyllde fem. Samma intervju som ska återkomma varje år, bilderna är inklistrade och det tog nog inte mer än tio minuter att göra. Så nu är det "bara" att  beställa 1-4 årskorten för M och 1-2 årskorten till S. Så att jag inte hamnar efter där också... 
 
                           Från fotograferingen på Signes 2-årsdag