The wedding, part 3

Ja, blombuketten blev hämtad och vi landade vid ladan. Våra familjer och närmsta vänner var redan där för att fixa "det sista"; snittar, champagne, fylla skottkärran med dryck, tända lampor och ljus och säkert mycket mer som jag inte vet om! Signe fick i sig en välling och landade i mormors knä och Malva fick på sig lite mer kläder för att inte frysa så, vi kramades lite för att torka tårar innan jag och Danne tog bilen de 100 metrarna det var tilll stället vi skulle fotas vid. Det blåste och småregnade men våra stackars fotografer fick snällt springa till stället då de inte fick plats i bilen bland barnstolarna...
 
Ingen tid att spilla så fotograferingen började på stört!
 
Nu var jag nervig! Vi hade hört hur bil efter bil redan hade anlänt! Så spännande, kul, otäckt, pirrigt och ja, många känslor for runt i kroppen vill jag lova... Vi hade lyxen att ha våran frisör på plats så att hon kunde piffa till mig samt fixa om Signes då den hade rykt i trötthet och fixa till Malvas som hade släppt lite här och var. Danne drog runt huset då han skulle göra intåg i en annan port, Jag var så nervös så att jag darrade men tjejerna var bara glada och frågade hur många gånger som helst om vi "kunde gå ut nu?".
 
Musiken började och jag öppnade dom stora portarna. Men. Ingen Danne stog ju jämte mig! Både jag och tjejerna vinkade bakom dörren åt en man/pappa som ju inte stod där. Men det visste ju inte gästerna utan dom skulle ju tro att han inte vågade! Helt plötsligt slogs det upp en dörr tre meter upp, en bit framför oss, ut kom han med en storstilad entré, sprang ner för trappan, snubblade till lite men fortsatte fram och upp för trappan där vi stod för att möta upp oss! Det var nu det började! På darriga ben gick vi framåt, musiken brassade på, familj och vänner stod med stora leenden och allt var bara så coolt, vackert och underbart!
 
 
Mina syskon läste en text ihop
 
Ja, här minsann har vårat liv som man och hustru tagit sin början♥
 
Härnäst, mingel, gäster och familjebilder! Fortsättning följer alltså....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - annaPanna:

Såå sjukt vackert. Fina Ni ♡

#2 - - Helenas Hem:

Såååå roligt att få se. Ni var så fina. Likaså er underbara festlokal :)
Stor kraaaaam
/Helena