kulig dag med hår och grill.

Gårdagen var en sådan där fullspäckad, men rolig dag! Efter frukosten var jag förbi hos min kompis lillasyster som skulle fixa till min bröllopsklänning, korta av den lite på längden och knåpa ihop den lite runt axlarna. Sedan är det ju det där när man har köpt skor med 10 cm klack. Jag kommer inte att orka ha dom hela dagen men när jag sedan byter skor till den bekvämare varianten så blir ju klänningen alldeles för lång. Så nu körde vi på varianten att skorna får synas lite vid klänningskanten helt enkelt. Sedan åkte jag vidare till Hårfin, gjorde slingor och testade bröllopsfrisyr. Jag hade tänkt mig en enkel variant, efter mitt första förslag som var en aningen mer svår och maffig, men när jag kom igår var jag alltså mer inne på en hög, lång och tjock fläta. Men nä, det skulle inte bli bra fick jag höra så istället blev det en blandning mellan första varianten som jag hade tänkt men den är fäst högt uppe på huvudet. Lite viking möter Rapunzel skulle jag nog beskriva den...
Första inspirationsbilden.
 
Som vanligt hos frissan så springer ju klockan iväg, men jag tog ett snabbbesök iallafall hos farmor och farfar där jag skulle ordna en sista grej inför en liten detalj till bröllopet. Men ett snabbbesök hos gamlingar som går ensamma i en lägenhet är inte så lätt så lite senare än vad jag tänkt var det bara att gasa hem för att byta om och ta med mig familjen vidare på grillkväll hos några vänner. Vi slirade in lite sent på deras garageinfart men alldeles lagom till att det slutade blåsa och vädret blev riktigt bra! 
Vi var inte hemma förrän efter midnatt, småbarnen hade somnat, inklusive Signe som sov i mitt knä men Malva hon var fortfarande vaken och spelade spel ihop med Filip. Jag skulle tro, och hoppas, att hon sover länge idag innan hon ska bege sig på kalas till förskolekompisen. Själv funderar jag på hur jag ska lägga upp jobbet för att hinna det jag tänkt på två dagar, för sedan vill jag få ut min komp!